Pages

12 Aralık 2014 Cuma

Masal Kahramanları Kötü Yola Düşmüş



Hep merak ettiğim konulardan biri de şuydu: masal kahramanları ya da süper kahramanlar, o çizgi insanlar ya da yaratıklar, her neyse, günümüzde yaşasalar ne olurdu acaba? Hele ki günümüz İstanbul'unda? Karizmalarını hala koruyabilirler miydi? Yeni masallara konu olabilirler miydi? Acaba hala eski yollarında olabilirler miydi?

* Mesela Örümcek Adam İstanbul'a gelmiş bir ara. Lakin Maslak ve Levent dışına çıkamamış. Malum, binalar kısa hep. En son isyan ediyordu, ben nereye konacağım diye? Halbuki Nüv Yorklarda uçmak kolay. Burada Şirinevler, Bağcılar gibi yerler var. Kendi fotoğrafını çekip gazeteye satmaya çalışmış, paralelci ilan etmişler. O gün bugündür kıraathanelerde takılıyor.

* Mesela kibritçi kız da gelmiş İstanbul'a. Bakmış burada sigaralar fabrika dumanı gibi ama kibrit eskilerde kalmış. O da zippo satmaya başlamış. En son gördüğümde bir AVM'de zippo satıyordu. Hem de orjinal.

* Mesela Tweety de İstanbul'a meydan okumuş. En son Fenerbahçe'ye maskot yapmaya çalışıyorlardı. Ahtapot Paul gibi skor tahminleri falan yaptırıyorlardı. Bunalmış ama. Her maçta stadda uçurmalar falan. Skor tahminleri. Bilemeyince medyada rezil olma durumları. Üzücü.

* Pamuk Prenses de buradaydı. 7 cüce ile aynı evde kaldı diye adını kaşara çıkarmışlar. Çok alınmış buna. Ne yaptı ne etti, kurtulamadı bu sıfattan. Zehirli elmayı kasten yedi. Ve... öldü. Prens gelmedi öpmeye. Kendine özel üniversitede okuyan bir kız bulmuş. Yaşı küçükcene.

* Kül Kedisi'ni en son Boyner'de gördüm. Reina'da bir partiye katılacaktı. Ayakkabı bakıyordu kendine. Kapıda da limuzini vardı. Hani 12'ye ne oldu dedim, mikerim 12'sini dedi, bastı gitti araba ile. Ayakkabı da maaşşallah idi.

* Hansel ve Gretel limited şirket kurmuşlar. Tatlıcılık yapıyorlarmış. Öyle duydum yani, daha mekanlarına gitme fırsatı bulamadım. Çok güzel fırında sütlaç yapıyorlarmış, onu biliyorum sadece.

* Rapunzel'in de İstanbul'da olduğunu duydum. Kuaför açmış kendine. Ellerini kullanmadan yapıyormuş işlerini. Saçıyla fön çekiyormuş herkese. Saçını da kızıla boyamış. Blendax reklamı teklifleri alıyormuş. Saçının uzunluğundan aynı anda 3 marka birden reklam çekebiliyormuş.

* Denizkızı hakkında güzel şeyler duymadım ama. Av yasağı olduğu dönemlerde ağ ile çekmişler bunu. Önünde resimler çekilip instagram'da paylaşmışlar. Sonra kıyamayıp salmışlar ama bu sefer de boğazın kirliliğinden boğulup ölmüş.

* Duyumlarıma göre Bugs Bunny de buralardaymış. İş bulamayınca kendine dilekçi olmuş. Bir dilek çektirip 20 tl alıyormuş milletten. Havucu hala bırakmamış, iyi bari.

* Pinokyo ikea'ya iş başvurusuna gitmiş. Gidiş o gidiş bir daha haber alınamadı. Ne oldu acaba?

* Kırmızı başlıklı kız tarz değiştirmiş. Yazık etmiş vallaha kendine. En son bir filmde gördüm onu. Başlığını çıkarınca film başlıyordu. Kurt kıyafetli bi adam... aman neyse. Kek yapıyorlardı beraber.

* Alaaddin ile metrobüste karşılaştım geçen gün. Oturmak için ittirdi beni. Ne oldu senin lamba dedim. Hırdavatçıya satmış. Halı işine girmiş. Halı satıyormuş çarşıda. Lambayı saklayaydın dedim, dilekleri doldurdum bi mikime yaramazdı artık dedi. O da doğru. Ne diledi acaba?

* Fareli Köyün Kavalcısı kendine alternatif rock grubu kurmuş. Konserindeydim geçen gün. Mikim mikim isimlerle gruplar çıkıyor ben de dedim isim hazır, yapıştırayım. Her Cuma 8'de sahneye çıkıyorlar.

* Polyanna'nın müşterisiyim. Psikolog olmuş. Polyanna effect diye bir terapi uyguluyor. Giden herkes mutlu. Ne yapıyorsa artık.

* Oz Büyücüsünü geçen gün Yeteneksizsiniz'de gördüm. 3 Evet ile üst tura çıktı. Acun baya şaşırdı yaptıklarına. Halbuki tek yaptığı milletin eksiklerini tamamlamaktı. En azından ismi var.

* Çizmeli Kedi'ye denk geldim geçen hafta tesadüfen. Dükkan açmış vakti zamanında kapalı çarşıda. Çizme satıyormuş. Sonra buna nankör mü ne demişler bu da çatal bıçak işine girmiş. 

* Gene Taksim'de olduğum günlerden birinde bir kalabalık gördüm. Bi baktım Bremen Mızıkacıları. İstanbul'da çalışıyorlarmış. Bi banka reklamında şebeklik yapıyoruz dediler. Olsun dedim, ekmek parası.

0 yorum:

Yorum Gönder